IMPIAN

IMPIAN

Assalamualaikum

I LOVE ISLAM

Sunday, February 14, 2010

"KEPADAMU KEKASIH"

NISA' TALK SHOW "KEPADAMU KEKASIH"
"SAY NO TO VALENTINE'S DAY"
2:30PM-4:30PM 14 FEBRUARY 2010/30SAFAR1431H
DEWAN SEMINAR MASJID NEGERI SULTAN AHMAD SHAH 1 KUANTAN PAHANG

PANEL JEMPUTAN :
PROF MADYA DR WAN MASERI ( UMP )
USTAZAH SAFIAH ( KIPSAS )
USTAZ MUHD SUAADI ( NADWAH )

ANJURAN BERJASAMA NISA' KUANTAN DAN NADWAH

Assalamualaikum,
alhamdulillah segala puji bagi ALLAH kerana memanjangkan usia kita untuk kita hargai dan isi dengan setiap saat dan waktu untuk mengingatinya.
Hari ini ana nak berkongsi ilmu yang ana perolehi ketika ke majlis ilmu petang tadi. Semoga ia bermanfaat untuk kita semua.

Pada pusingan pertama,pastinya adalah perbincangan tentang takrif/definisi.
Oleh kerana talk show ini dirancang disebabkan kesedaran segolongan hamba ALLAH SWT akan akibat daripada perayaan valentine's day. maka talk show ini dilaksanakan pada tarikhdan perayaan keramat bagi golongan2 pasangan kekasih . Lalu ustazah Safiah telah menceritakan sejarah perayaan valentine's day dan maksud valentine's day itu sendiri.

Sejarahnya bermula apabila seorang paderi yang bernama St.Valentine ingin berkahwin dengan kekasihnya sedangkan ajaran mereka tidak membenarkan seorang paderi berkahwin. hal ini menyebabkan dia dipenjarakan,sewaktu dia dipenjarakan dia selalu berutus surat dengan kekasihnya sehingga dia meniggal dunia. raja yang terharu telah menetapkan 14february sebagai hari memperingati kisah cinta luhur mereka itu.

menurut ustazah Safiah,jika sambutan bermula dengan bertukar2 kad,menjadi pemberian bunga,seterusnya tengok wayang bersama2 dan akhirnya menjadi maksiat dan lebih teruk lagi berlaku zina.

Prof Madya Dr Wan Maseri :
di Barat,valentine's day disambut dan dirayakan beramai2 untuk membuktikan cinta.

"sesungguhnya agama yang diterima di sisi ALLAH SWT adalah Islam."








No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...