IMPIAN

IMPIAN

Assalamualaikum

I LOVE ISLAM

Tuesday, October 12, 2010

Facebook : mempergunakan vs dipergunakan

Assalamualaikum. Alhamdulillah masih dipanjangkan usia walau busy dengan pelbagai perkara. Sekadar satu pandangan peribadi dari sorang hamba Allah yang dhaif lagi hina di sisi ALLAH S.W.T.

Sering kali kita dengar perkataan boikot. Dan salah satunya perkara yang dikategorikan sebagai boikot ialah facebook. Memang kita akui mereka tidak menyumbang secara terus tapi fikir-fikirkan dari mana punca pendapatan sesebuah negara kalau bukan dari cukai (tax)... setiap yang diusahakan ada cukai hatta orang yang tidak untung dalam perniagaan.

Ana sedar memang niat segelintir remaja buka facebook untuk menyampaikan dakwah tapi dari segelintir yang mengatakan begitu hanya berapa orang yang betul2 mempergunakan produk yahudi ini? dan berapa ramai yang dipergunakan oleh yahudi untuk dirosakkan iman dan hati?

Kata mu untuk dakwah tapi bila online post ayat2 yang tak perlu malah boleh menjatuhkan martabat mu sebagai muslim sehingga bangun tidur mu diketahui oleh semua tak kira perempuan atau lelaki..
Kata mu untuk dakwah tapi bila online ada sahaja kenalan baru ajnabi bagi mu, atas alasan berkongsi pengetahuan sedangkan masih boleh dibincang dengan orang yang sejantina dengan mu..
Kata mu untuk dakwah tapi waktu online tak tegur atau ingatkan pun saudara2 seagama mu yang melakukan maksiat ( dosa buka aurat ) post gambar tidak bertudung sedangkan sudah diketahui mu betapa besarnya dosa yang akan mereka perolehi apabila beribu2 orang melihat gambar mereka..

Jadi masih relevan kah kata2 "pergunakan semula apa yang yahudi ciptakan"??? fikir2kan sahabat2 semua...
Memang diakui perlunya kita terjun ke dalam dunia keseronokan remaja kita untuk membantu mereka tapi adakah betul kita telah melakukannya? atau kita juga sedang ditipu syaitan durjana...

Wallahualam

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...